Info Terkini

10/recent/ticker-posts

Simon Saragih Tawarkan Penulisan Buku Sejarah Simalungun

Lina Damanik (artis simalungun era 70-an)
HARAPAN SOAL BUKU, SEBUAH TAWARAN
Awalnya, hanya soal rencana buku biografi alm Bapa Taralamsyah. Di buku ini memang ada soal ekspresi para keluarga korban revolusi sosial, yang dikatakan oleh Taralamsyah sendiri telah meruntuhkan pilar budaya itu sekaligus. 

Atas saran Lawei Erond L Damanik, dicarikanlah komentar dari keluarga para korban.Namun demikian buku ini melulu soal biografi, dan bukan soal kerajaan dan segala dampaknya. Paling hanya ada soal ekspresi keluarga korban revsos itu.

Nah, untuk menampung aspirasi, yang meminta penulisan sejarah Simalungun jadi buku, saya ada tawaran.
Saya jamin, tidak perlu ada uang keluar untuk penulisan buku ini, dalam konteks pembicayaan percetakannya. Itu kita tidak perlu keluar uang.

Saya yang menjamin kelancaran percetakannya.
Lalu, bagaimana kita memulainya? Saya bukan pakar sejarah dan bukan pula ahli Simalungun. Namun saya bisa sebutkan para guru yang paham Simalungun, seperti Bapa Pendeta Juandaha Raya Purba, Pendeta Martin L Sinaga, Erond L Damanik, Jannerson Girsang, Masrul Purba Dasuha, Dori Alam Girsang, Sultan Saragih II, Rikanson Jutamardi Purba, Eben Ezer Siadari, Erik Sinaga Sirajatega dan lain-lain.

Saya sudah baca cara penulisan nama-nama di atas. Sungguh penulis matang dan berpengalaman. Saya tidak ragu itu. Saya siap jadi editor bahasa dan agen ke percetakan.

Lalu soal honor bagaimana? DIbagi ke para penulis sesuai porsi halaman, dengan catatan buku laku di pasar. Kalau tidak laku, juga pasti tidak akan merugi atau tidak perlu merogoh uang dari kantong sendiri.
Lalu apa untuk saya? Tidak usah untuk saya. Penulisan buku itu pun sudah menyenangkan saya jika para saudara tercinta Simalungun ini mau menuliskan dirinya dan sejarahnya.
Lalu apa topik kita?
Baen nasiam opini nasiam. Manurut au, seputar revolusi sosial ai ma ra dearan parlobei.


  • Erond L Damanik Ahu pe lang pala dapot honor dahkam. Tp anggo manurat pakon mambasa naskah bersedia do ahu. Seng pala dapot honor ahu dahkam.

  • Simon Saragih Sosok ma tumang ai. Mamang sonon, ambit laku keras do buku on, boi ma ai sumbangsih hu Simalungun. Sosok tumang dahkam

  • Erond L Damanik Soal revsos....ahu bersedia manurat...tp tinjauan umum soal revsos....gejala umum dan dampaknya bg sumut dan simalungun pada khususnya. Tentu beranjak dari kajian kampus....

  • Simon Saragih Ma mantap on da. Baen hita ma Lawei

  • Dori Alam Girsang saya dkug Lawei ini juga salah satu kerinduan lama saya, maap bukannya engga perlu uang, kalo Lawei memang sanggup mencetak sangat bagus, sa tuk ni gogoh hu urupi ham..., usul ada baiknya tak usah terlalu menekankan pada satu titik saja dlm hal ini revsos, ada baiknya ini menjadi project panjang kita, katakanlah dlu revsos lalu abis itu lanjutkan lagi terus ke hal2 yg perlu di gali lagi, bidaya adat dan sejarah, dan ini tentu bisa menjadi buku yg kuat dan berkarakter kelak....

  • Simon Saragih Siap ma au Janami.... Ha ha ha... Agepe sonai hataku, siap ma au dah. Tongon.. Au parekkel-ekkel do au.

    Mantap ma tongon on

  • Erik Sinaga Sirajatega Aduhh takut bersanding dengan nama-nama besar itu...

  • Jaberkat Purba ah,mantab kali, usul ase topik revsos ma lobei bahen nasiam, halani huahap boi do ai menaikkhon rasa percaya diri anak Simalungun.

  • Simon Petrus Saragih Erik Sinaga Sirajatega, ha ha ha. Aha ipangan ho ambia? Indahan do, au pe indahan do. Ha ha ha. Artini ge, sama rasa sama rata do ge ambia. Baen pah, baen..

  • Simon Petrus Saragih Soal tema, hassi pe fokus hu revolusi, lang pas go lang ikaithon hita bani latar belakang peran ni Boladda.

    Nah, soal peran ni Boladda on, lang fair go holan fokus homa bani dukungan ni bani harajaon. Halani fokus ma hita bani dukungan Boladda bani h
    arajaon ondei, i jon ma hita huahap jadi kaliru. Wujudna, tartuding ma ge harajaon na mandukung Boladda. Padahal, dong do fakta, lang kaku harajaon, artini, dong do fakta manang hipotesa, lang kata mati anggo Boladda bagi harajaon.

    Isahapi hita BHL, ituntut hita homa tanggung jawab ni RI, das hu Soekarno. Manurut au, jadi malua ma Boladda, sonai homa Nippon, han pusaran ni krisis on.

    Mekkel Boladda pakon Nippon ai sampe sonari jadina kan?

    Hipotesaku. Lang mungkin lopas haganupan kejadian on han era penjajahan, Boladda ampa Nippon. Dong do tulisan han USU, pasingathon Nippon na mambina laskar-laksar. Dong do on homa da.

    Lawei Frans Purba domma manulishon otik ijon, kebijakan kobun ni Boladda huhut ma ai bani imigrasi lokal, namambahen Simalungun i serbu non-Simalungun.

    Ikkon ibuka do on, ase ulang marputor-putor hita holan sisi BHL versus Harajaon, vice versa.

    Huahap, halani marputor-putor do hita, pitah mamparsoalhon BHL versus Harajaon, ai ma mambahen hita jadi maringor sasama hita lalap da. Ikkon ipalua hita do dirinta han pusaran on tumang (vicious circle - lingkaran setan).

    Ase unang ringisan BHL ai, halani tartuduh tunggal secara implisit, sonai homa harajaon, marasa lang iharosuhkon.

    Au lang ahli sejarah. Hassi pe sonai, lang homa tor buta mata hati ge manganalisa sekilas, parsahapan sejarah, i dunia maya, pakon i buku-buku.

    Ikkon kolosal manang holistik do panulisan revolusi sosial.

    Mase porlu on? Ase ulang lalap hita marsisurigaan. Hassi pe zaman ma modern, huahap lape malua hita han ahap ragu, gamang, curiga.

    Aha efekna? Mago potensi ta, halani lalap gamang, suriga. Efek lain? Susah hita sada.

    Aha na iporluhon hita soal on? Hatarbukaan ni pikkiran, hasiapon manggegei sagala informasi.

    Unang homa holan ijaha hita si Reid ai, Liddle ai. Boi do ai tapi lang sae holan ai ijahai da.

    Aha homa na legan naporlu ibanta? Ikkon siap marsitangi-tangian homa da. Anggo lang siap marsitangi-tangian, mago ma dialektika ai.

Berita Lainnya

Post a Comment

0 Comments